Yalılar 20: Suna Kıraç Yalısı

 Yalılar 20: Suna Kıraç Yalısı

Yalılar 20: Suna Kıraç Yalısı


Sedad Hakkı Eldem, 20. yüzyıl Türk mimarlığının en önemli figürlerinden biri olarak, modern Türk mimarisinin özgün bir kimliğe kavuşmasına büyük katkı sağlamıştır.


Boğaz'da inşa ettiği Suna Kıraç Yalısı, mevcut bir yapının temelleri üzerinde yükselen bir yapı. Yaşam ve yemek alanlarını içeren iki kanadıyla, merkezi sofalı geleneksel Türk Evi'nin çağdaş bir yorumu niteliğinde. Vaniköy İskelesi'nde, mevcut bir binanın duvarlarından faydalanılarak inşa edilen bu yalı, Vaniköy Camisi'ne olan yakınlığı nedeniyle, mimarın ifadesine göre özel bir anlam taşıyor.


Bahçesinde yüzme havuzu, havuz pavyonu ve geniş bir limonluk yer alıyor; bahçe yolları ise mermer şeritler arasında tuğla kaplamalarla bezeniyor. Mutfak ve şömine bacaları, bahçe tarafında belirgin çıkıntılar oluşturarak dikkat çekiyor. Yapının eski taşıyıcı duvarları kullanıldığı için pencereler sınırlı tutuluyor. Salonların sol tarafında iki seviyeli bir oturma köşesi yer alıyor. Ev sahibinin Beykoz camları ve Çeşmibülbül koleksiyonu için ocak çevresine arkası aynalı özel raflar yerleştiriliyor.


----


Sedad Hakkı Eldem, as one of the most important figures of 20th century Turkish architecture, contributed greatly to modern Turkish architecture gaining a unique identity.


His Suna Kıraç Mansion on the Bosphorus is a building that rises on the foundations of an existing structure. With its two wings containing the living and dining areas, it is a contemporary interpretation of the traditional Turkish house with a central living room. Built on the Vaniköy Pier, utilizing the walls of an existing building, this mansion has a special meaning, according to the architect, due to its proximity to the Vaniköy Mosque.


The garden includes a swimming pool, pool pavilion and a large orangery, while the garden paths are adorned with brick pavements between marble borders. The kitchen and fireplace chimneys form prominent projections on the garden side. Since the old load-bearing walls of the building are used, windows are limited. There is a two-level sitting corner on the left side of the living rooms. Special shelves with mirrored backs are placed around the hearth for the owner's collection of Beykoz glasses and Çeşmibülbül.