Sou Fujimoto Architects, 1970'lerden kalma Shiroiya Oteli'nde çarpıcı bir dönüşüm gerçekleştirdi!

Sou Fujimoto Architects, 1970'lerden kalma Shiroiya Oteli'nde çarpıcı bir dönüşüm gerçekleştirdi!

Sou Fujimoto Architects, Japonya'nın Maebashi kentindeki 1970'lerden kalma Shiroiya Oteli'ni yenileyerek çarpıcı bir dönüşüm gerçekleştirdi. Orijinal binanın iç katları kaldırılıyor ve yerine, kabinlerin bulunduğu çimenli bir tepe ve geniş bir merkezi atriyum ekleniyor.


Şehir merkezindeki bu proje, 300 yıllık bir hanın yerinde bulunan otelin, 2008'de kapanmasından sonra yerel iş insanı Hitoshi Tanaka'nın vizyonuyla hayata geçiriliyor. Fujimoto, cepheyi Amerikalı sanatçı Lawrence Weiner'ın tipografik eseriyle canlandırırken, binanın iç mekanını tamamen yeniden tasarlıyor.


Yenilenen ve "Heritage Tower" adını alan otelin alt katında resepsiyon, restoran ve dinlenme alanları; üst katlarda ise tasarımcı Jasper Morrison, Michele de Lucchi ve Fujimoto'nun imzasını taşıyan benzersiz odalar yer alıyor. Ayrıca, geniş atriyum Leandro Erlich'in Aydınlatma Boruları enstalasyonuyla süsleniyor. Fujimoto'nun odası, bitkilerle bütünleşmiş mobilyalarıyla dikkat çekerken, Erlich'in odasında sanat eserinin farklı bir yorumu bulunuyor.


@sou_fujimoto
Görseller : Shinya Kigure


----


Sou Fujimoto Architects has undertaken a dramatic transformation of the 1970s-era Shiroiya Hotel in Maebashi, Japan. The interior floors of the original building are removed and replaced with a grassy hill with cabins and a large central atrium.


The downtown project is the vision of local businessman Hitoshi Tanaka after the hotel, located on the site of a 300-year-old inn, closed in 2008. Fujimoto is revitalizing the facade with a typographic work by American artist Lawrence Weiner and completely redesigning the building's interior.


The renovated hotel, named “Heritage Tower", features reception, restaurant and relaxation areas on the lower level, and unique rooms on the upper floors by designers Jasper Morrison, Michele de Lucchi and Fujimoto. In addition, the large atrium is adorned with Leandro Erlich's Lighting Pipes installation. While Fujimoto's room stands out with its furniture integrated with plants, Erlich's room features a different interpretation of the artwork.