Al-Ula'da yer alan ve topografyayla bütünleşen çarpıcı enstalasyon

Al-Ula'da yer alan ve topografyayla bütünleşen çarpıcı enstalasyon

Al-Ula, Suudi Arabistan'da yer alan geçici yerleştirme Syn Architects tarafından hayata geçiriliyor. Alissa ve Alsudairi, algılanan çevrenin unsurlarının tam olarak ölçülemediği, öngörülemediği ve kontrol edilemediği fikrinden hareketle mekâna özgü bir çalışma geliştiriyor. Sanatçılar, doğayı oluşturan insani ve insani olmayan etkileşimlerin izini süren ve bunları zaman içinde yeniden inşa eden bir rotayı kavramsallaştırıyor. "Görünmez Olasılıklar: Dünya Kendine Bakmaya Başladığında" isimli çalışma, izleyicinin alanın ekolojik geçişleri ve fiziksel coğrafyaları üzerine düşünmesini sağlayan bir araç olarak işlev görüyor. @saraalissaa & @nojoudalsudairi⁠


Bu bağlamda Alissa ve Alsudairi, maddesel formları serbestçe inceleyerek buldukları formların mimari bir performans göstermesine imkân tanıyor. Çalışma, alanın niteliklerinden ve izleyici etkileşiminden beslenerek, vurguyu estetik değerler ve mekân araştırmasına yönlendiriyor. Böylece nesne ve özne arasındaki sınırlar belirsizleşiyor.


Sanatçılar, konumsallıkla bağlantılı bir öznellik oluşturmak amacıyla Rosi Braidotti'nin “göçebe özne" kavramına referans veriyor. Braidotti, göçebe özneyi sabitliği reddeden ve başka bir gerçeklik düşüncesini mümkün kılan epistemolojik bir durum olarak tanımlıyor. Bu kavram, sanatçıların üretim sürecindeki yöntemlerini ve ortaya çıkan araştırmaları şekillendiriyor.


_


The temporary installation in Al-Ula, Saudi Arabia is realised by Syn Architects. Alissa and Alsudairi develop a site-specific work based on the idea that elements of the perceived environment cannot be precisely measured, predicted or controlled. The artists conceptualise a route that traces the human and non-human interactions that make up nature and reconstructs them over time. 'Invisible Possibilities: When the Earth Starts to Look at Itself' functions as a tool for the viewer to reflect on the ecological transitions and physical geographies of the site. @saraalissaa & @nojoudalsudairi


In this context, Alissa and Alsudairi freely explore material forms, allowing the forms they find to perform an architectural performance. The work is informed by the qualities of the site and the interaction of the viewer, directing the emphasis towards aesthetic values and the exploration of space. Thus, the boundaries between object and subject are blurred.


The artists refer to Rosi Braidotti's concept of the 'nomadic subject' in order to create a subjectivity linked to spatiality. Braidotti defines the nomadic subject as an epistemological condition that rejects fixity and makes possible the idea of another reality. This concept shapes the artists' methods in the production process and the resulting research.


Resource: @_desertx
Photos by @lance.gerber