Afgan sanatçıdan dikkat çeken enstalasyon: Kırılgan Denge

Afgan sanatçıdan dikkat çeken enstalasyon: Kırılgan Denge

Afgan sanatçı Hadi Rahnaward, Paris'teki Palais de Tokyo'da sergilenen “Kırılgan Denge" adlı enstalasyonunda, yanmış kibrit çöplerini kullanarak Afgan halı motiflerine atıfta bulunuyor. Bu eser, şiddet ve yıkımın geleneksel dokuma kültürü üzerindeki etkisini görselleştirerek, savaşın ve baskıcı rejimlerin sanat ve hafıza üzerindeki izlerini vurguluyor. Dislocations sergisi kapsamında yer alan çalışma, sürgündeki sanatçıları destekleyen Portes ouvertes sur l'art iş birliğiyle izleyiciyle buluşuyor.


Film, fotoğraf ve enstalasyon alanlarında üretim yapan Rahnaward, Afganistan'daki şiddet döngülerine odaklanıyor. Geleneksel halıcılık ve dokumacılık, bölgenin göçebe topluluklarında köklü bir geçmişe sahipken, bu sanat formu savaş ve göç nedeniyle büyük dönüşümler geçiriyor. Halının üzerinde bulunan ayak izleri ve yanık lekeleri, hem bireysel hem de kolektif travmaları simgelerken, motiflerin aşınması yitip giden bir kültürel mirasa işaret ediyor. Yanmış ve kırmızı başlı kibritlerin oluşturduğu desen, yok oluş ve direncin iç içe geçtiği bir görsellik sunuyor. Rahnaward'ın çalışması, hem sanat hem de politik tarih açısından derin bir sorgulama alanı açıyor.


Fotoğraf: @quentin_che


__


In his installation 'Fragile Balance' at the Palais de Tokyo in Paris, Afghan artist Hadi Rahnaward references Afghan carpet motifs using burnt matchsticks. This work visualises the impact of violence and destruction on traditional weaving culture, highlighting the traces of war and oppressive regimes on art and memory. As part of the Dislocations exhibition, the work is presented in collaboration with Portes ouvertes sur l'art, which supports artists in exile.


Working in film, photography and installation, Rahnaward focuses on cycles of violence in Afghanistan. While traditional carpentry and weaving has a long history in the nomadic communities of the region, this art form has undergone major transformations due to war and migration. The footprints and burn marks on the carpet symbolise both individual and collective traumas, while the erosion of the motifs points to a vanishing cultural heritage. The pattern formed by burnt and red-headed matches presents a visualisation in which extinction and resilience are intertwined. Rahnaward's work opens a deep field of enquiry in terms of both art and political history.

Yorumunuzu yazın, tartışmaya katılın!

YORUMLAR
Sırala :

Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım