Rüstem Paşa Camii Çinileri
Çini sanatının mimari bakımdan en belirgin kullanım alanı camilerdir. Çinilerle bezenmiş camii deyince de akla ilk gelen Sultanahmet Camii'dir. Hatta caminin adı, çini ve kalemişi süslemesinde hakim renk mavi olduğu için “mavi cami (blue mosque)" olarak bilinir. Sultanahmet Camii gibi yoğun İznik çinileriyle bezenmiş bir diğer cami ise Rüstem Paşa Camii'dir. Bu tarihi yapıda, fil ayaklar dahil olmak üzere, kubbe eteklerine kadar hemen her yerde İznik ve Kütahya çinisinin en nefis örnekleri görülür. Bu bakımdan camide farklı üslupta çiniler bir arada yer alır. Stilize edilmiş bitki motifleri, natüralist üsluptaki karanfil, gül, lale, sümbül motifleri, bahar dalları, sazyolu üslubunda motifler gibi pek çok çeşit desen çinilerde kullanılmıştır. Caminin iç duvarlarını kaplayan çiniler, kadınlar mahfili, mihrap, minber, sütunlar, son cemaat mahalli, kubbenin dört köşesi, kemerler, kemer ayakları ve payelerde de görülür.
6-10
Son cemaat mahalli mihrap içinde yer alan, iki ters simetrik hat üzerine yerleştirilerek oluşturulan desen.
8-10
Rüstem Paşa Camii çinilerindeki motif zenginliğini gösteren lale, sümbül, karanfil, penç, hatayi, rumi içeren çini pano.
9-10