"Okusana"da: Saraybosna Blues, Kültür ve Müziği Boğan Gürültü
Saraybosna Blues'ta kaleminin ustalığını ve ruhsal kırılmalarını birleştiren yazar, ortaya koyduğu bu metinle okurlarına akıllarından silinmeyecek bir okuma deneyimi sağlıyor.
Saraybosna Blues - Semezdin Mehmedinoviç
Saraybosna Blues, Saraybosna’daki kuşatma yıllarında, savaşın korkunç koşullarında yazılan unutulmaz hikâyeler, kesitler ve şiirlerden oluşan bir dev anlatı.
Balkanların yetiştirdiği en büyük yazar ve şairlerden Semezdin Mehmedinoviç, Çetniklerin (Sırp milliyetçilerinin) kuşatması boyunca ülkesinde kalmış ve Phantom of Liberty dergisinin editörlerinden biri olarak kentteki direniş hareketinde aktif şekilde yer almıştı. Bu tanıklıkla kaleminin ustalığını ve ruhsal kırılmalarını birleştiren yazar, ortaya koyduğu bu metinle okurlarına akıllarından silinmeyecek bir okuma deneyimi sağlıyor.
Kültür - Terry Eagleton
Can Yayınları’ndan çıkan bu kitapta edebiyat eleştirisinin çağımızdaki en parlak zihinlerinden ve en etkili isimlerinden Eagleton, modern dünyanın elitist “kültürlü olma” mitini ve “kültürlü insan”ı farklı zaman ve durumlarda ele alarak keskin ve ironik bir biçimde yorumluyor.
Her devirde belirleyici bir faktöre dönüşen kültürün geçmişten bugüne süreçlerini inceleyerek; zaman zaman politikleşen, ideolojikleşen ve kendisiyle çelişen yapısına dair önemli şerhler yapan yazar, kültürün bize umut ve umutsuzluk nedenleri yarattığını da belirtiyor.
Müziği Boğan Gürültü: İdeolojinin Kıskacında “Musiki” - Güneş Ayas
Güneş Ayas’ın Müziği Boğan Gürültü adlı kitabı, Osmanlı döneminden bugüne uzanan süreçte musikinin toplumsal, siyasal ve dini süreçlerden ne denli etkilendiğini ortaya koyması bakımından oldukça spesifik ve dikkat çeken bir çalışma.
Yazar bu çalışmasında, Osmanlı’dan günümüze zaman zaman toplumun farklı katmanlarını ve gruplarını birleştirici bir vazife gören, hatta farklı inanışlardan insanların dahi birlikte icra edebildiği “musiki”nin, modernleşme hareketleri ve özellikle Cumhuriyet’le birlikte ideolojik bir işlev kazanmış olduğunu ifade ediyor.
Böylece, Türk müziğinin tüm bu nedenlerden ötürü Doğu-Batı-Türklük gibi kavramların kıskacında kimliğini nasıl değiştirdiğini ayrıntılarıyla okura sunuyor.