Tuğla işlemli cephesiyle kamusal bir merkez: TIC Sanat Merkezi

TIC Art Center (Sanat Merkezi)
TIC Art Center (Sanat Merkezi)

Times China şirketi için Domani Architectural Concepts firması tarafından tasarlanan TIC Sanat Merkezi kırmızımsı tonda tuğla kafeslerle kaplanıyor. Times I-City veya TIC olarak adlandırılan yapı; halka açık salon, bar, sergi galerileri, satış alanları, çocuk oyun alanları ve ofisleri kapsıyor. Çin’de yer alan proje 2021 yılında hizmete açılıyor.

Siyah çakılla döşenmiş bir bahçe, dairenin merkezine kadar uzanan bir gözlem platformuna sahip yuvarlak bir havuzu çevreliyor.
Siyah çakılla döşenmiş bir bahçe, dairenin merkezine kadar uzanan bir gözlem platformuna sahip yuvarlak bir havuzu çevreliyor.

Eylül 2021'de, Güney Çin'deki Guangdong eyaletinin Foshan şehrinde Times China tarafından geliştirilen yeni bir bölge halka açılıyor. Bölgenin sembolü olan TIC Sanat Merkezi bir ay sonra kullanıma başlıyor.

 Mesh benzeri çift katmanlı giydirme cephe sistemi, projenin hem görsel vurgusu hem de teknik merkezini oluşturuyor.
Mesh benzeri çift katmanlı giydirme cephe sistemi, projenin hem görsel vurgusu hem de teknik merkezini oluşturuyor.

Domani Architectural Concepts firması DOMANI, peyzaj, mimari, iç mekân, ürünler ve daha fazla tasarım girdisini kapsayan konseptiyle projeyi yapması için davet ediliyor.

TIC Art Center, şehrin imajını temsil eden ikonik bir sembol olarak, toplam 180 milyon yuan civarında bir yatırım alıyor.
TIC Art Center, şehrin imajını temsil eden ikonik bir sembol olarak, toplam 180 milyon yuan civarında bir yatırım alıyor.

Yapının ortasına bir geçit inşa ediliyor. Böylece ana sergileme binası hacmi, işletme ekinden ayrılıyor, ana bina içinde kesintisiz bir gezi deneyimi sağlanıyor.

Bina içindeki bu etkileşimli boşluk, binanın yaşam döngüsü boyunca birden fazla işlevi ve esnek modifikasyonu mümkün kılıyor.
Bina içindeki bu etkileşimli boşluk, binanın yaşam döngüsü boyunca birden fazla işlevi ve esnek modifikasyonu mümkün kılıyor.

İç işlevsel planlama, ana binadaki alanların dikey organizasyonuna odaklanıyor ve mimari yapı içinde mühendisliğin entegrasyonu, gelecekteki operasyon sırasında esnek karma kullanım için daha fazla olanak sağlıyor.

Rafine taş işçiliği detaylarda kendini gösteriyor. İç mekan malzemeleri doğrudan mimari elemanlardan türetiliyor, iç ve dış arasındaki bağ, inşaat maliyetlerini ve risklerini büyük ölçüde azaltıyor.
Rafine taş işçiliği detaylarda kendini gösteriyor. İç mekan malzemeleri doğrudan mimari elemanlardan türetiliyor, iç ve dış arasındaki bağ, inşaat maliyetlerini ve risklerini büyük ölçüde azaltıyor.

İç mekân ve mimarinin uyumlu entegrasyonu gerçekleştirildikten sonra, ziyaretçiler için zengin mekânsal ve duyusal deneyimler sağlayan görsel bir odak sunuluyor. Bu nedenle, geleneksel konutlarda yaygın olarak bulunan çamaşır iplerinden ilham alan orijinal aydınlatma ürün serisi, iç mekanlarda sanat enstalasyonları görevi görüyor.

Sarkan iplerden oluşan aydınlatma elemanları birinci katta yaygın olarak kullanılıyor.
Sarkan iplerden oluşan aydınlatma elemanları birinci katta yaygın olarak kullanılıyor.

Görsel olarak iç içe geçen eğriler, alanı yumuşatıyor ve binanın ve peyzajın dairelerine ve yaylarına yanıt veriyor. Önceden gömülü raylara sahip farklı yükseklikteki platformlar, çeşitli diyalog sahnelerine hitap ediyor.

Geniş bar tezgâhı, garsonlar ve müşteriler arasındaki sınırı aşarak, işlevlerin entegrasyonu yoluyla açık bir çalışma alanı sağlıyor.
Geniş bar tezgâhı, garsonlar ve müşteriler arasındaki sınırı aşarak, işlevlerin entegrasyonu yoluyla açık bir çalışma alanı sağlıyor.

Tasarım ekibi, peyzaj sirkülasyon rotasını üst ve alt katlara ayırıyor. İç içe geçen seviyeler zengin, çok yönlü ve sezgisel bir deneyim oluşturuyor.

Projenin üstten görünüşü. İki büyük dairesel an, sitede güçlü bir izlenim bırakıyor.
Projenin üstten görünüşü. İki büyük dairesel an, sitede güçlü bir izlenim bırakıyor.

Bir tören duygusu oluşturmak, mekâna farklı yönlerden giren insanları yönlendirmek ve binaya doğru açık bir kılavuz sağlamak için kırmızı seramik tuğlalar kullanılıyor.

 Peyzajın kırmızı tuğlası, seramik tuğla üçgenlerden oluşan binanın cepheleriyle eşleşiyor.
Peyzajın kırmızı tuğlası, seramik tuğla üçgenlerden oluşan binanın cepheleriyle eşleşiyor.

Yapı tekniğindeki yenilik ve klasik malzeme ile modern estetiğin uygun karışımı sayesinde proje, geleneksel el yapımı tuğla endüstrisinin ürün trendini yeniden canlandırıyor.

 Havuzun ortasına kadar uzanan seyir platformu, binanın ana cephesinin bir panoramasını sunuyor.
Havuzun ortasına kadar uzanan seyir platformu, binanın ana cephesinin bir panoramasını sunuyor.
2005 yılında kurulan DOMANI, ticari projelere odaklanan mimari, iç mekân ve ürün tasarım stüdyosu olarak biliniyor.
2005 yılında kurulan DOMANI, ticari projelere odaklanan mimari, iç mekân ve ürün tasarım stüdyosu olarak biliniyor.
Sektördeki en üst düzey kaynaklar bir araya getirilerek, yüksek standartlar, akademik deneyim, ticari değer ve yüksek şehircilik ile birinci sınıf işler ortaya çıkıyor.
Sektördeki en üst düzey kaynaklar bir araya getirilerek, yüksek standartlar, akademik deneyim, ticari değer ve yüksek şehircilik ile birinci sınıf işler ortaya çıkıyor.

Siyah çakıllarla döşeli bahçe, ziyaretçilerine dinlenmek için açık bir alan sağlıyor. Öte yandan, Guangzhou ve Foshan’daki en büyük yapay su peyzajlarından biri olan ikonik yuvarlak havuz, çok sayıda ziyaretçinin uğrak yeri haline geliyor.

Abanoz çakıl, ağaçlar ve heykellerden oluşan bahçe.
Abanoz çakıl, ağaçlar ve heykellerden oluşan bahçe.

Kafes benzeri çift katmanlı giydirme cephe sistemi, projenin görsel vurgusunu güçlendiriyor. Giydirme cephenin düşmeyi engelleyen gizli düğümleri sayesinde, hem seramik panellerin hasar görmesi ve düşmesi önleniyor hem de duvarın eşsiz estetiği sağlanıyor.

Geleneksel seramik tuğlalar, modern perde duvar yapısal tasarımıyla birleştiriliyor ve benzersiz bir ızgara duvar efekti elde ediliyor.
Geleneksel seramik tuğlalar, modern perde duvar yapısal tasarımıyla birleştiriliyor ve benzersiz bir ızgara duvar efekti elde ediliyor.

Endüstriyelleştirilmiş üretim sayesinde, seramik örgü perde duvar için benimsenen gizli alüminyum alaşımlı ünitenin hassasiyeti etkin bir şekilde sağlanırken, kurulumun verimliliği önemli ölçüde artırılıyor.

Enstalasyon kurulumu.
Enstalasyon kurulumu.
Birinci kattaki resepsiyon alanı, mimari ve peyzaj arasında şeffaf bir sınırı vurguluyor.
Birinci kattaki resepsiyon alanı, mimari ve peyzaj arasında şeffaf bir sınırı vurguluyor.

Yapı, cam giydirme cephenin şeffaflığını ve görünmezliğini vurgulayarak üçgen seramik tuğlalardan oluşan dış örgü perde duvar için daha net bir arka plan oluşturuyor.

Cephe duvarı en fazla 29 metre açıklığa sahip kemerlerden oluşturuluyor.
Cephe duvarı en fazla 29 metre açıklığa sahip kemerlerden oluşturuluyor.

Kemerin ortasında, geniş bir ölçek elde etmek için konsol kirişler, asma sütunlar ve kirişler bulunuyor. Sonrasında kemersiz bölüm, konsol kirişler ve tuğla duvarlarla inşa ediliyor.

Halka açık bir bölge olduğu gerçeğiyle, merkezin kemerli açıklıkları, gözenekli bir lobiye ve yayaların geçmesi ve duraklaması için esnek mobilyalara sahip bir bara ulaşıyor.
Halka açık bir bölge olduğu gerçeğiyle, merkezin kemerli açıklıkları, gözenekli bir lobiye ve yayaların geçmesi ve duraklaması için esnek mobilyalara sahip bir bara ulaşıyor.
 2,2 metre uzunluğundaki tekli cam parçalar, iç mekanlardan kesintisiz görünüm sağlıyor. Ayrıca hızlı kuruluma olanak tanıyor.
2,2 metre uzunluğundaki tekli cam parçalar, iç mekanlardan kesintisiz görünüm sağlıyor. Ayrıca hızlı kuruluma olanak tanıyor.

Cam nervürlerin azaltılmış genişliği, iç alanın kullanımını artırıyor. Binanın genel pasif tasarımı, doğu, güney ve batı cephelerinde çift katmanlı giydirme cephe sistemi (kil tuğla ızgara + boşluk + yalıtımlı Low-E temperli cam) ile enerji tüketimini en aza indiriyor.

Ana hacim ve ek alanlar kiriş köprülerle bağlanıyor.
Ana hacim ve ek alanlar kiriş köprülerle bağlanıyor.
Cephenin yakın görüntüsü.
Cephenin yakın görüntüsü.

Sistem, geleneksel giydirme cephelerle karşılaştırıldığında, binanın ısı iletimini yaklaşık %30 oranında azaltıyor ve soğutma enerjisi tüketimini %30 oranında tahmin ederek yalıtım performansını etkin bir şekilde artırıyor.

 İç tasarım, de-interiorization (içsellikten arındırma) fikrine dayanıyor.
İç tasarım, de-interiorization (içsellikten arındırma) fikrine dayanıyor.
Ana bina ve eklerin hacimleri, yatay olarak kiriş köprüleriyle birbirine bağlanarak ziyaretçilere, ışık ve gölge oyunları arasında beklenmedik bir panorama sunuyor.
Ana bina ve eklerin hacimleri, yatay olarak kiriş köprüleriyle birbirine bağlanarak ziyaretçilere, ışık ve gölge oyunları arasında beklenmedik bir panorama sunuyor.

24 santimetre kalınlığındaki delikli tuğla giydirme cephe sistemi, bir güneş ışığı filtresi oluşturarak, doğrudan güneş ışığından kaynaklanan kamaşmaları engellerken, kırılma yoluyla ışığın yumuşaklığını artırıyor.

 Giydirme cephe detayı. (GIF)
Giydirme cephe detayı. (GIF)

Örgü desenli cepheyi oluşturmak için eşkenar üçgen modüller birleştiriliyor. Modül tasarımı inşaat verimliliğini ve kalitesini yükseltiyor.

Salon alanındaki mobilyalar, geleneksel masa ve yan sehpa arasındaki orta zemini yorumluyor.
Salon alanındaki mobilyalar, geleneksel masa ve yan sehpa arasındaki orta zemini yorumluyor.
İç mekânda kullanılan mobilyalar ile mimari bütünlük sağlanıyor.
İç mekânda kullanılan mobilyalar ile mimari bütünlük sağlanıyor.
Mobilya tasarımı, kullanıcıların çeşitliliği dikkate alınarak alanda esneklik sağlıyor. (GIF)
Mobilya tasarımı, kullanıcıların çeşitliliği dikkate alınarak alanda esneklik sağlıyor. (GIF)
 Elektromekanik ve yangın sistemleri, kiriş ve kolon sistemlerinin uzantısını takip ediyor.
Elektromekanik ve yangın sistemleri, kiriş ve kolon sistemlerinin uzantısını takip ediyor.
Üçüncü katta yer alan toplantı odası.
Üçüncü katta yer alan toplantı odası.
Merkezin kamusal alan olarak kullanılan zemin katında ziyaretçiler için bar alanı bulunuyor.
Merkezin kamusal alan olarak kullanılan zemin katında ziyaretçiler için bar alanı bulunuyor.

Çin halk mimarisinde tuğla ve duvarcılık, geleneksel kullanımdan günümüzün büyük ölçekli sanayileşmiş kil ve pişmiş toprak tuğla üretimine kadar halen devam ediyor. Özellikle kırmızı tuğlalar, düşük maliyetleri nedeniyle özellikle halk yapılarında yaygın olarak kullanılıyor.

Ayrıca kentsel yapı kriterlerinin gelişmesiyle birlikte, geleneksel tuğla ve duvarcılık tekniklerinin büyük ölçekli kamu binalarının gereksinimlerini karşılayabilmesi ve geleneksel işçiliğin kaybolmasını engellemek için uyarlanabilir yöntemler deneniyor.

Tuğla detayı.
Tuğla detayı.
 İç mekânda kullanılan tuğlalar ve oluşturulan desenler.
İç mekânda kullanılan tuğlalar ve oluşturulan desenler.

TIC Art Center'da kullanılan kırmızı tuğlalar, 25 takım kalıp ile oluşturuluyor. Böylece zengin desenler ve süsleme sistemleri ortaya çıkıyor. Tuğlaların ölçeği ve oranı modernize ediliyor.

Aydınlatma stratejisi, fotoğrafçılıkta üst aydınlatmanın kontrolüne benziyor ve güçlü bir genişlik hissi vermeye yardımcı oluyor.
Aydınlatma stratejisi, fotoğrafçılıkta üst aydınlatmanın kontrolüne benziyor ve güçlü bir genişlik hissi vermeye yardımcı oluyor.
Tuvalet.
Tuvalet.

Geleneksel iç aydınlatma çözümlerinin aksine, iç mekân aydınlatması ile dış mekân gün ışığı arasında bir denge elde etmek için önceden ayarlanmış büyük bir akıllı ışık filmi tavanı tercih ediliyor.

 Cephe ve enstalasyon ilişkisi.
Cephe ve enstalasyon ilişkisi.
Havuz ve enstalasyonların üstten görünüşü.
Havuz ve enstalasyonların üstten görünüşü.
The Big Dream enstalasyonu.
The Big Dream enstalasyonu.
The Big Dream.
The Big Dream.

Bir dizi bağımsız büyük dış mekân kurulumu olan The Big Dream, A&V tarafından tasarlanıyor. The Big Dream, büyük bir dev metaforunu veya uçsuz bucaksız hayalleri anlatıyor.

Vaziyet planı.
Vaziyet planı.

Maliyeti 25,15 milyon € olan yapı, bölgenin kentsel gelişimine katkıda bulunuyor ve bölge sakinleri için yeni bir ilgi noktası haline geliyor.

Model.
Model.
Fonksiyon analizi.
Fonksiyon analizi.
 Plan.
Plan.
Birinci kat planı.
Birinci kat planı.
İkinci kat planı.
İkinci kat planı.
Üçüncü kat planı.
Üçüncü kat planı.
Dördüncü kat planı.
Dördüncü kat planı.
Kuzey cephesi görünüşü.
Kuzey cephesi görünüşü.
Batı cephesi görünüşü.
Batı cephesi görünüşü.
 Doğu cephesi görünüşü.
Doğu cephesi görünüşü.
Görünüş (GIF).
Görünüş (GIF).
Güney kesiti.
Güney kesiti.
Doğu kesiti.
Doğu kesiti.
Proje

TIK Sanat Merkezi

Mimarlar

DOMANI

Yıl2021
Yer

Foshan, Çin

Alan

18000 m²

Fotoğraf

Vincent Wu

Baş mimar

Ann Yu

Tasarım ekibi

Ruiquan Ye, Xiaojun Wang, Yinyi Huang, Zhiquan Tang, Wenxi Tang,Qiannan Ye

Tasarım detaylandırma ekibi

Chenghan Xu, Buhuan Lin, Huadong Lin, Mingyu Lian, Qinghong Li,Shiming Huang, Yuncong Shao

Peyzaj tasarımı ekibi

Box Studio

Peyzaj detaylandırma tasarımı

Fengtao Ji, Junjian Lin, Kun Tian, Yu Luo

Peyzaj inşaatı

NONG FANG Landscape Construction, YUAN YU

Cephe tasarım ekibi

Yun Liu, Baibo Pi, Baoqian Huang, Wanghui Yang

Giydirme cephe tasarımı

Wuhan LING Yun Curtain Wall Design and Research Institute

Giydirme cephe inşaatı

JIANG HE Curtain Wall

İç mekân inşaatı

Maxima Decoration

Aydınlatma tasarım ekibi

Xinxing Wu, Xianping Zeng, Yangsen Chen, Jingsong Yu

Aydınlatma kurulumu

TIAN JIANG Lighting Construction

İnşaat

YI DE XING Construction

İnşaat yönetimi

Times China

Medya yönetimi

Karo Hong / DOMANI

Kurulum

A&V

Tedarikçi

LOPO China, KE DIAN Construction MAterial