Modern genişleme ile tarihi dokunun buluşması: Joslyn Sanat Müzesi
Nebraska'nın en büyük sanat müzesi olan Joslyn Sanat Müzesi, kapsamlı bir genişleme, yenileme ve alan düzenlemesi projesinin ardından Eylül 2024'te yeniden açılıyor. Snøhetta ve Alley Poyner Macchietto Architecture ortaklığında tasarlanan proje, ziyaretçilerin müzeyle etkileşimini yeniden şekillendirmeyi hedefliyor.
Projenin merkezi öğesi, 42.000 metrekarelik yeni Rhonda & Howard Hawks Pavyonu oluyor. Pavyon, ışık dolu galeriler, topluluk alanları, yeni bir müze ve ana giriş alanı sunuyor. Mevcut binaların yenilenmesi kapsamında yapıya derslikler, yenilenmiş konferans salonu ve kafe, toplanma alanları ve yeniden düzenlenmiş yönetim kanadı ekleniyor.
Müze arazisinin yeniden organizasyonu üç dönümden fazla alanı kapsıyor. Bu düzenleme, yenilenmiş kamusal bahçeler, açık alanlar ve sanat enstalasyonları içeriyor. Giriş sekansının yeniden yönlendirilmesiyle ziyaretçiler, genişlemenin merkezine ve yeni ana girişe uzanan bir aks üzerinde yenilenmiş araziye giriş yapıyor.
Hawks Pavyonu'nun derin konsolu altından geçen ziyaretçiler, müzenin mimari tarihini birleştiren yüksek ve ışık dolu bir atriyuma giriyor. Hafif eğimli merkezi merdiven, Norman Foster'ın 1994 genişlemesinin parçası olan cam atriyumun uzantısını oluşturuyor. Merdiven, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Art Deco mimarisinin en iyi örneklerinden biri olan 1931 Joslyn Binası'nın canlı Georgia Pembe mermer cephelerine ve Foster'ın ABD'deki ilk projesi olan 1994 Walter & Suzanne Scott Pavyonu'na etkileyici göndermelerde bulunuyor.
Proje aynı zamanda 1931 Joslyn Binası'ndaki mevcut ofis alanlarını, konferans salonunu ve stüdyoları restore edip modernleştiriyor. Scott Pavyonu'nda ise galerileri yeniliyor, beşik çatılı cam atriyum örtüsünü değiştiriyor ve mevcut kafeyi yeniden düzenleyerek atriyum bahçesine bakan yeni bir pencere ekliyor.
Joslyn Sanat Müzesi, Omaha'nın merkezinde, şehrin merkezi bölgesinin batı ucunda konumlanıyor. 9-12. sınıflarda 2.800'den fazla öğrencisi olan Central Lisesi'ne yürüme mesafesinde ve 4.000'den fazla lisans öğrencisine sahip özel bir kurum olan Creighton Üniversitesi kampüsünün hemen güneyinde yer alıyor. Genişleme projesi, müzenin kimliğini korurken daha geçirgen ve davetkar bir cephe açarak sanata ücretsiz erişim vizyonunda yeni bir sayfa açıyor.
42.000 metrekarelik ek yapı, ışık dolu galeriler ve teşhir alanında yüzde 40'lık bir artış sağlıyor. Bu alanlar büyüyen kalıcı koleksiyonun ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanıyor. Genişleme, müze arazisini galerilerle bütünleşen yeni topluluk alanlarıyla şekillendirerek Joslyn'in Omaha'nın görsel sanatlar mekanı konumunu güçlendiriyor.
Mevcut binalar zemine sabitlenmiş görünürken yeni bina iki granit bahçe duvarının üzerinde yüzüyor. Şeffaf zemin kat, yeni giriş atriyumunu, müze mağazasını ve çok amaçlı topluluk alanını çevreliyor. Bu zemin kat alanları, hafif eğimli ve erişilebilir bir yürüyüş yoluyla mevcut binaların seviyesine ulaşıyor. Genişlemenin yerden kopuk etkisi, Büyük Ovalar'ın üzerindeki çarpıcı bulut oluşumlarını ve Prairie Okulu mimarisinin derin saçaklarını ve yatay ifadesini anımsatıyor.
Yeni cephenin yatay dokusu, 1931 Joslyn Binası'nın mevcut binalardan doğu yönünde genişlemeye paralel olarak yükselen anıtsal Büyük Merdivenleri'nin istiflenen taş basamaklarından ilham alıyor. Cephedeki açık renkli prekast paneller, mevcut binaların Etowah Fleuri (Georgia Pembe) mermerini yansıtan canlı pembe agregalar içeriyor.
Tasarım aynı zamanda ziyaretçi giriş deneyimini netleştiriyor ve mevcut alanlar arasındaki bağlantıyı artırıyor. Müzenin ana girişi alanın kuzey kenarına, James Fous Caddesi'ne taşınıyor. Yeni tasarlanan giriş yolu, heykelli yükseltilmiş bahçe ve yeni müze girişiyle aynı hizada yer alarak ziyaretçilere net bir ön cephe ve giriş sunuyor.
Proje | Joslyn Sanat Müzesi |
Mimar | Alley Poyner Macchietto Architecture, Snøhetta |
Alan | 3901.9 m² |
Yıl | 2024 |
Yer | Omaha, Amerika Birleşik Devletleri |
Fotoğraf | Nic Lehoux |