Vicente Amigo: Size sunulan her övgü, hatanızı arayacakların sayısını arttırır

GİZEM ERTÜRK
Abone Ol

İspanyol Flamenko bestecisi, gitarvirtüözü Vicente Amigo ile müzikdünyasını, ritüellerini, verilen unvanlarınve ödüllerin müzisyenin kişiliğineetkilerini konuştuk.

Flamenko’nun sihirbazı olarak adlandırılmak nasıl bir duygu?

Ah! Bu tarz etiketlerden ya da isimlerden hoşlanmıyorum. Bunlar sadece baskıya ve insanların hatalarıma daha çok dikkat etmesine neden oluyor (gülüyor). Çünkü size bir unvan verildiğinde, olumlu bir etiket vurulduğunda şunu bilmelisiniz ki, insanlar yana yakıla sizin hata yapmanızı bekleyecekler. Ben yalnızca insanların beğenmesini ve müziğin tadını çıkarmasını istiyorum.

Orta Doğu müziğinin ve kültürünün Flamenko üzerindeki etkisiyle ilgili ne düşünüyorsun?

Büyük bir etkisi olduğu şüphesiz. Sesler, ritimler, şarkı söyleme biçimi… Müzik dilden, ten renginden çok daha fazla birbirimize bağlı olduğumuzu kanıtlayan bir şey.

Sevilla yakınındaki Guadalcanal'da doğmuştur.

Flamenko Türkiye'de oldukça popüler. Bunun en önemli sebebinin ne olduğunu düşünüyorsun?

Flamenko’nun yarattığı anlam dünyası sayesinde insana temasının evrensel nitelik taşıdığını söyleyebilirim. Bir müzik türü, insanların tamamına bir şekilde dokunacak, onların ruhlarına değecek duruma geldiği ölçüde başarılıdır. Ve evet, cevabım tutku ve hayal. Bu iki eylem Flamenko’nun iki ana damarı. Türk insanlarının da bu eylemlerin uzağına düşmediğini biliyorum. Onlar tutkulular ve hayal kurmayı iyi biliyorlar.

Sahneye çıkmadan yaptığın bir ritüelin var mı?

Evet, aslında klasik ritüeller bunlar; konserden birkaç saat önce son kontrolü yaparım ve sonra soyunma odasına gidip konser saatine kadar gitar çalarım. Annemin bana verdiği haç hep yanımdadır ve sahneye çıkmadan önce birkaç kez onu öperim.

Kariyerin boyunca pek çok ödül aldın. Bu ödüller senin için ne ifade ediyor?

İnsanların müziğini takdir etmesi her zaman çok güzel, ancak bu üzerinde düşünerek çok zaman harcadığım bir şey değil. Yani, sadece ödül almak için yapılan işlerin olduğu bir dünya burası, ben o dünyadan uzak durmaya çalışıyorum.

Lütfen bize Manolo Sanlúcar'dan ve onun müzik kariyerinize etkilerinden bahsedebilir misiniz?

El Pele, Camarón de la Isla, Vicente Soto, Luis de Córdoba and the rociero band Salmarina, gibi kişi ve gruplara kayıtlarında gitarıyla eşlik etmiştir.

İlk gerçek tur yıllarımı Manolo ile geçirdim ve benim için önemli bir maestro kendisi.

Direkt eğitim dışında her zaman dinlemeye ve başka şeylerden de etkilenmeye çalıştım.

Sanat, farklı kültürler ve müziğin muhtemelen üzerimde daha güçlü bir etkisi oldu.

İlk solo albümünü çıkardığın günden bu yana müzik dünyasında olan değişiklikler için ne dersin?

Bugünün müzik piyasasından keyif alıyorum. İşten çok anladığımdan değil ama müzik şirketlerinin artık bütün kontrolü ellerinde bulundurmaması güzel. İnsanlar her zamankinden daha fazla müzik dinliyor artık ve yeni müziği keşfetmenin geçmişte olmayan pek çok yolu var.