Kore’nin yeni sembolü: Galleria Gwanggyo
Mimarlık firması OMA, Güney Kore'nin Gwanggyo şehrinde tasarladığı Galleria mağazasının, monoton şehir dokusu içerisinde bir sembol yapı olmasını hedefliyor. Yapının, şehrin kurulduğu günden beri var olduğu hissiyatını oluşturmak için cephe, doğal taşlarla kaplanıyor.
Galleria markası, kurulduğu günden beri Kore’deki en büyük lüks mağaza zinciri olma özelliğini taşıyor. 1970’lerde Kore’nin ilk lüks mağaza şubesi olarak kurulan marka, o günden bu yana ülkedeki değerli perakende pazarının ön sıralarında yer alıyor.
Mağaza, Seul’ün güneyinde, yakın geçmişte kurulan Gwanggyo'da konumlanıyor ve Galleria’nın altıncı şubesi olarak tamamlanıyor. Yapı, yüksek katlı konut blokları arasında yer alıyor. Cephedeki doğal taş benzeri görünüm, kuleler arasında kolaylıkla göze çarpıyor ve insanlar için bir çekim noktası haline geliyor.
OMA ortaklarından Chris van Duijn, Gwanggyo'ya ilk geldiklerinde şehirde kalıcı bir mimari unsur hissetmediklerini dile getiriyor. Bu yüzden OMA; şehirde hep varmış gibi duran, çekim merkezi oluşturan bir yapı tasarlamayı amaçlıyor. Taş cepheli kübik form, şehirde her şeyin başladığı noktayı temsil ediyor.
Yapı, konut dokusu ile Suwon Gwanggyo Göl Parkı arasındaki geçiş bölgesinde yer alıyor. Tasarımda doğal ve kentsel alan arasındaki konum etkili oluyor. Kübik formdaki yapı, üçgen taş mozaiklerle kaplanıyor. Dokulu ritmik cephenin tasarımında komşu parkın doğal yapısından ilham alınıyor.
Cephe kaplamasında bej, kahverengi ve toprak renklerinin karışımı kullanılarak binanın bir kaya levhasına benzemesi hedefleniyor. Böylece yapı, topraktan çıkarılmış ve yontulmuş bir kaya gibi görünüyor. Özellikle cephe tasarımıyla birlikte proje, bölgede sembol bir yapıya dönüşüyor.
10 katlı yapının devasa geometrik etkisini yumuşatmak amacıyla cephede geçit görevi gören ayrıklar açılıyor. İç mekanda dükkanları ve merkezi alanı saran yol, belli bölgelerde cepheden dışarı taşıyor. Taş cephede açılan yarıklar, üçgen ızgaralardan oluşan çelik iskeletli cam bir yapı ile sarılıyor. Zemin seviyesinden başlayan kristal geçit; binanın çevresinden iki kez geçerek her kata erişim sağlıyor ve son olarak çatı terasına ulaşıyor.
Binada perakendeye yönelik programlarla birlikte üst katlarda bir kültür merkezi, bir çatı bahçesi olmak üzere kamusal alanlar bulunuyor. Bu nedenle zemin seviyesinden başlayan yolun, insanların ilgisini tüm bina boyunca sürdürmesi amaçlanıyor. Mimari ekip, tasarladıkları çok yönlü cam geçidin binadaki perakende programlar ile eğlence alanları arasında etkili bir bağlantı kurmasını planlıyor.
Binanın bodrum katında bir gıda pazarı ve şarküteri hizmet veriyor. Bodrum katın üzerindeki sekiz kat boyunca perakende alanları yer alıyor. Sekizinci katta yeme içme alanları, dokuzuncu ve onuncu katlarda çok ekranlı sinema salonu, on birinci katta "lounge and academy" adlı kamusal alan bulunuyor. Katlar arasındaki bağlantı, çeşitli sirkülasyon alanlarını içeren camla çevrili yol ile sağlanıyor.
Galleria, altıncı şubesi olan Gwanggyo mağazasıyla müşterilerine farklı bir alışveriş merkezi deneyimi sunmayı hedefliyor. OMA ile kurulan iş birliği ile standart mağaza formatından çıkılarak ilgi çekici mimariye sahip bir yapı tasarlanıyor.
Proje | Galleria in Gwanggyo |
Mimar | OMA |
Yer | Gwanggyo, Güney Kore |
Alan | 137213 m² |
İşveren | Hanwha Galleria |
Yıl | 2020 |
Sorumlu ortak | Chris van Duijn |
Ortak | Ravi Kamisetti |
Proje lideri | Patrizia Zobernig |
Yüklenici | Hanwha Engineering & Construction corp. |
Proje ekibi (konsept aşaması) | Mark Bavoso, Alan Lau, James Lee, Slobodan Radoman, Tianyu Su, John Thurtle |
Şematik tasarım | Mark Bavoso, James Lee, John Thurtle |
Tasarım geliştirme | Ikki Kondo, James Lee, Daan Ooievaar, Slobodan Radoman, John Thurtle |
İç mekan tasarımı | Nils Axen, Simon Bastien, Tommaso Bernabo, Minjung Cho, Felicia Gambino, Nicola Ho, Meng Huang, Zhenke Jin, Richard Leung, Ioana Pricop, Junsik Oh, Calvin Yue |
İdari mimar | Gansam |
Cephe danışmanı | VS-A |
Model fotoğraf | Frans Parthesius |
Fotoğraf | Hong Sung Jun |