Geleneksel Hint mimarisine yenilikçi yorum: Tuğla ev

HATİCE KÜBRA KESKİN
Abone Ol

Tuğla ev, memleketleri Hindistan’a yerleşmek isteyen gezgin bir çift için, şehrin karmaşasından uzak, kırsal bir alana inşa ediliyor. Mekanlar arasındaki ilişkiyi bir deneyime dönüştürmeyi amaçlayan tasarımda, bağlantı fikrinden ilham alınıyor.

Konut, Vadodara şehrinin eteklerinde bulunuyor.

Doğayla iç içe bir yaşam sürdüren kullanıcılar, Traanspace Stüdyo’dan zarif tarzlarını yansıtmanın yanı sıra geleneklerine duydukları bağlılığı da hissedebilecekleri, vastu shastraya uyumlu bir ev talep ediyorlar.

Vastu shastra, geleneksel Hint mimari sistemi metinleri olarak biliniyor.

Tasarım ekibi, doğaya dönük konut tasarımında evin alan kullanımına ve enerji verimliliğine büyük önem veriyor.

Ev dokuz ızgaralı planlama ilkeleri doğrultusunda geliştiriliyor.

Yapının temel tasarım fikrini bağlantı kavramı oluşturuyor. İç ve dış mekan geçişleri, avlunun diğer alanlarla ilişkisi, çeşitli hacim ve katların birbiriyle etkileşimi bu bağlamda ele alınıyor.

Bina-ev ilişkisi.

Konsept çalışması.

Konutun giriş kapısı, merkezi bir sirkülasyon eksenine açılıyor. Orta alanda oluşturulan avlusuyla biyofilik bir tasarıma sahip olan ev; bir tarafta sakin manzaralara sahip güzel bir bahçeye uzanırken, diğer tarafta yaşamsal faaliyetler için gerekli olan mekanları barındırıyor.

Merkezi sirkülasyon ekseni.

Zemin katta bulunan yemek alanı, oturma odası ve yüksek tavanlı mutfak bahçeye açılıyor.

Yemek alanıyla sirkülasyon ekseni, kot farkı ve bitki kullanımıyla çözülüyor.

Mutfak.

Orta avlu, yemek ve oturma alanı ile birlikte ikincil bir açık aks oluşturuyor.

Sınırların kayar katlanır kapılarla belirlendiği katta, mekanlar tek başına bir davranış sergilemenin yanı sıra birlikte kullanıma da izin verecek şekilde tasarlanıyor.

Kayar katlanır kapılar.

Garaj, aile oturma odası ve yatak odası sirkülasyon ekseninin diğer tarafına yerleştiriliyor.

Aile oturma odası.

Merkezi dolaşım ekseni; yatak odaları, spor salonu ve ev sinema sisteminin bulunduğu, yemek alanına bakan bir köprü görünümündeki birinci katta devam ettiriliyor.

Zemin kat ve 1.kat ilişkisi.

Çocuk odası.

İkinci katta ofis, sanat atölyesi, yarı kapalı oturma alanı ve teras bulunuyor.

Yarı kapalı oturma alanı ve teras.

Çalışma odası.

Sade plan kurgusunu tamamlayan evin dış kabuğu, brüt beton çıkıntılar ve geniş açıklıklar barındıran, tuğlalardan oluşturulmuş basit bir geometri olarak tasarlanıyor. Bu kütlesel organizasyonu kırmak ve cepheyi ilgi çekici bir hale getirmek için yüzeyde dairesel bir boşluk oluşturuluyor.

Giriş cephesi.

Daire formu, iç mekanda monotonluğun kırılması gereken yerlerde tekrar eden bir unsur haline getiriliyor.

1.katta bulunan kitaplık.

Çocuk odalarından birinde bulunan çalışma alanı kitaplığın arka tarafına yerleştiriliyor.

Konutta kullanılan malzeme paleti oldukça minimal düzeyde tutuluyor. Tuğla, beton ve ahşabın oluşturduğu çeşitli kombinasyonlar evde hakim olan dokuyu özetliyor.

Kullanılan malzemeler biyofilik ev fikrini güçlendiriyor.

Doğal malzemelerle oluşturulan atmosfer, gezgin çiftin dünyanın dört bir yanından getirdiği mobilyalar ve sanat eserleri ile tamamlanıyor. Konutun tüm unsurları ev için bütünleyici, görsel bir dil geliştirecek şekilde değiştiriliyor ve yerleştiriliyor.

Yatak odası.

Tuğla evin tasarımında etkili olan faktörlerden birini de, sıcak ve kuru iklim kuşağı oluşturuyor. Orta avlu konvansiyonel yöntemlere ek olarak çapraz havalandırmaya da yeni bir boyut kazandırıyor. Konforlu bir iç sıcaklık için kalın duvarlar, uzun çıkmalar, güneşlikler, yalıtımlı duvar sıvası ve teras yalıtımı gibi birçok metodoloji uygulama öncesinde araştırılıyor.

Çıkmalar yağmur suyu hasadı için su kanalları olarak kullanılıyor.

Beton çıkmaları gösteren cephe çizimi.

Tasarım ekibi tuğla ev için “Özetlemek gerekirse bu ev, kullanıcılar için mekanların birbirleriyle ve doğayla olabildiğince eğlenceli bir şekilde etkileşime girdiği bir ortam oluşturma girişimidir. Hayatın tüm resmi katmanlarını bir kenara atıp yoğun şehir hayatını geride bırakarak, temiz havanın ve aydınlatmanın tadının çıkarılabileceği bir tasarım amaçladık.’’ ifadesini kullanıyor.

Günün farklı saatlerinde farklı açılardan gelen güneş ışınları, dramatik manzaralar oluşturuyor.

Zemin kat planı.

1.kat planı.

2.kat planı.

Doğu-batı yönlü kesit.

Kuzey-güney yönlü kesit.

Proje

The Brick Connection

Mimar

Traanspace Studio

Baş mimar

Urvi Shah

Yer

Vadodara, Hindistan

Alan

604 m²

Yıl

2021

Fotoğraflar

Umang Şah

Üreticiler

Hansgrohe, Lutron, Dulux, RENSON, Cara, Duravit, Jai Jalaram Bricks, Ledlum Lighting Solutions LLP

Yapısal danışmanlar

SVN Danışmanları

Elektrik danışmanları

Oreintal Electricals