Güç sizinle olsun: Star Wars Battlefront II incelemesi
Star Wars evreninin, tutkunları üzerinde bıraktığı izler ciddi bir tutkuyu ifade ediyor. Star Wars’u oyun dünyasına başarıyla yansıtan Star Wars Battlefront II’yi, birçok özelliği ve yeniliğiyle sizler için inceledik…
Star Wars evreninde gücün her zaman bizimle olduğu gerçeği, bu gücün oyun platformundaki karşılığı olan Battlefront II ile oyunseverlere ulaşıyor. Battlefront II, ilk çıktığı andan bu yana kendi kategorisindeki en başarılı işlerden biri olarak değerlendiriliyor. Star Wars’un eski ve alışılmış yüzüne yepyeni bir bakış açısı getiren oyun, iyi ve kötü olarak çok sayıda farklı özelliğe sahip.
Frostbite Engine motorunun tüm artıları oyuna yansıtılmış
Star Wars Battlefront II, Frostbite Engine oyun motoru tarafından geliştirildi. FIFA serisinden de hatırladığımız oyun motoru, oyunun oynanabilirliğini artırmak konusunda oldukça başarılı olmuş. Oyunun yapım kısmında EA ve Criterion Games gibi önemli firmaları görmemiz, oyunun vadettiklerini ciddi seviyede yukarı taşıyor. Oyun, hem 1. Hem de 3. Kişi bakış açısına sahip olmasıyla farkı görsellikler sunabiliyor. 17 Kasım 2017 tarihinde çıkan oyun hakkında çok sayıda farklı yorum bulunduğunu da belirtelim.
Oyun, yalnızca Star Wars tutkunlarına hitap etmiyor
Star Wars’a aşina bünyelerin keyifle beklediği oyunu yalnızca bu efsaneye hayranlık duyanların oynadığını düşünmek ciddi bir haksızlık olacaktır. Çünkü oyun, Star Wars evreninden bağımsız olarak gerçekten keyifli bir yapım olarak karşımıza çıkıyor. Hikaye açısından, Return of the Jedi ve The Force Awakens arasında bir zamanı yaşadığımız Star Wars Battlefront 2, bu iki film arasında olup bitenleri bize bire bir yansıtmaya çalışıyor. Hikayenin ayrıntılarından bahsedeyim derken, sürprizi kaçırmamak da epeyce zor aslında. Fakat, ipuçlarından bahsedecek olursak DICE ekibinin Star Wars tarzını hikaye açısından çok iyi yansıtmayı başarmış olduğunu ve Empire tarafının ne kadar kötü olabileceğini çok iyi bir şekilde yansıtmış olduklarını belirtebilirim.
Hikâye modu inanılmaz bir eğlence vadediyor
Star Wars Battlefront II’nin hikaye modu, ciddi seviyede eğlenceli bir oyun olmayı başarmış. Oyunun hikaye modu süresince birbirinden tamamen farklı yetenekler ve silahları çeşitli şekillerde kullanarak görevlerimizi tamamlıyoruz. Başta çok çizgisel olarak tamamlanabilen görevler, daha sonra, görevi tamamlama açısından biraz daha fazla özgürlük sunuyor. Yetenekler ve silahlarla kendi oyun tarzınızı seçebiliyor, sistem oturtabiliyorsunuz. Özel olarak çatışma kısımları, ciddi manada başarılı olmuş. İnsan, oyun içinde ciddi ciddi Star Wars evreninde, gerçek bir savaşın içinde bulabiliyor kendini. Şimdi de biraz olsun Star Wars Battlefront II’nin hikaye modundan bahsedelim. Hikaye modunun tek kötü tarafı, sürenin ve modun çok kısa tutulması olarak özetlenebilir. Bu kötü özelliği biraz olsun hafifletebilecek temel değişiklik DICE ekibinin oyuna yeni görevlerin ekleneceğigüncelleme haberi olabilir. Bu haber tabi ki tamamen bir mutluluk veremiyor bizlere zira güncelleme paralı olarak gelecek. Zaten EA söz konusu olduğunda paradan farklı bir şey konuşmak çok da mümkün olamıyor maalesef.
Luke Skywalker ve Han Solo‘nun, Mark Hamill ve Harrison Ford tarafından seslendirilmemiş olması sebebiyle kulağa biraz yabancı geldiğini söyleyebiliriz. Hikaye modu bitince, geride oyunun asıl odak noktası olan çoklu oyuncu moduyla birlikte kalıyoruz. Bu modda, 11 farklı yer savaşı yaptığımız harita, 5 tane de Starfighter Assault modu için harita bulunuyor. Star Wars Battlefront 2 ile bizlere, bu toplamda 16 adet bulunan haritalarda oynayabileceğimiz 6 adet de oyun modu sunuyor. Strike oyun modunda, 8’er kişiden oluşan 2 takım, birbiriyle adeta ölümüne kapışıyor. Heroes vs. Villains oyun modunda, 4’er kişiden oluşan 2 kahraman takımının savaşmasına şahitlik ediyoruz. Blast oyun modunda, yakın mesafeli 20 kişilik aksiyon dozu yüksek bir savaşın ortasında kalıyoruz. Starfighter Assault oyun modunda, 24 adet pilotun, o hep hayal ettiğimiz savaşlarını tecrübe ediyoruz.
Oyun kredileri ciddi anlamda can sıkıyor
Star Wars Battlefront II‘de kullanabileceğiniz Star Card‘lar, aynı zamanda oyunda ilerlemenizle doğru orantılı olan seviyenize bağlı. Ne kadar yüksek bir seviyeye sahipseniz, o kadar fazla kart kullanabilme imkanına sahipsiniz. Oyuncu seviyesi de, oyunu oynayarak kazanılan tecrübe puanları ile artıyor. Star Wars Battlefront 2, konu ödüllendirme olunca cidden çok cimri. Örneğin, oyunun Arcade moduna girdiğinizde, en fazla 500 Credit toplayabiliyorsunuz. Ondan sonra sistem, 24 saat boyunca, Arcade oyun modundan Credit toplamayı kilitliyor. Yine oldukça pinti EA’in uygulamaları bizi darlamaya devam ediyor yani. Arcade oyun modunda, 8 Dark Side, 8 Light Side olmak üzere 16 görev bulunuyor. Her görevin de 3 farklı zorluğu bulunuyor ve hangi görevi, hangi zorluk derecesinde yapmanız fark etmeksizin, sadece 100 Credit kazanıyorsunuz. En düşük kutu için 22 maç, en sağlam kutu için 40 maç bitirmiş olmanız gerekiyor. Tabii, eğer çoklu oyuncu moduna geçerseniz miktar biraz artıyor. Bu sistem credit konusunda hile yapmayı önlemek için konulmuş olsa da gerçekten can sıkıcı olabiliyor.
Oyun, görsel anlamda kusursuz bir deneyim sunmuş
Star Wars Battlefront II, görsel anlamda bizlere gerçekten muhteşem sahneler sunmayı başarmış. Zaten kendisinden bir önceki oyunda da fazlasıyla iyi olarak nitelendirebileceğimiz görsellik kalitesi, Star Wars Battlefront 2 ile de fazlasıyla göz kamaştırıcı olmuş. Harita tasarımı olsun, karakter tasarımı, ayrıntılar, oyundaki grafiksel açıdan her şey ağızları açık bırakıyor. Optimizasyon konusunda, Frostbite Engine‘in başarısını tartışmaya bile gerek yok, cidden çok yerinde bir oyun motoru olduğunu söylemeliyiz. Ses ve seslendirme konusunda, Luke Skywalker ve Han Solo’nun, Mark Hamill ve Harrison Ford tarafından seslendirilmemiş olması her ne kadar garip gözükse de, genel olarak bütün seslendirmelerin fazlasıyla başarılı olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca, Star Wars Battlefront 2 gibi bir oyunda, ses açısından en önemli konulardan biri olan savaş esnasındaki tecrübelerden de bahsetmekte fayda var. Eğer, savaş esnasında, sağlam oyuncu kulaklığınız ile kaliteli sesler duyamamak, kendinizi o savaş alanında hissedememek gibi bir korkunuz varsa, sakın olmasın.