Mobil oyun sektörü şaha kalktı
Tüm dünyayı etkisi altına alan kovıd-19 salgınının en büyük kazananlarından biri video oyun sektörü oldu. İnsanların evde ve sanal ortamda daha fazla vakit geçirdiği 2021 yılında küresel mobil oyun sektörü 93 milyar dolarlık hacmiyle saha kalktı.
Son dönemde Türkiye ve dünyada yaşanan video oyun sektöründeki gelişmeler dikkat çekiyor. Geçtiğimiz günlerde Call of Duty, Warcraft, Overwatch ve Candy Crush gibi dünyaca ünlü oyunların sahibi Activision Blizzard, 68,7 milyar dolara Microsoft’a satılırken, ondan önce ABD’li oyun şirketi Zynga, Türk oyun firmalarından Peak Games’i 1,8 milyar dolara, Rollic Games’i ise 168 milyon dolara satın aldı. 2020 yılında 156,8 milyar dolar olarak tahmin edilen küresel video oyun pazarının, 2027 yılına kadar 293,2 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Büyük satışların gerçekleştiği ve Kovid-19 salgının oyun sektöründeki büyüme hızını arttırdığı bu dönemden sonra 2022 yılının da çok hareketli geçeceği söyleniyor. Türkiye ve küresel video oyun sektöründeki yaşananları ve gelecek dönem gelişmelerini Mobge CEO’su Özgür Taşkın ve Masomo CEO’su Sertaç Pıçakçı ile konuştuk.
Küresel oyun pazarının 2027 yılında kazanacağı ivme ile ilkler arasında olmak ve sektörde öncü oyun stüdyolarından biri olmak istediklerini dile getiren Mobge CEO’su Özgür Taşkın, ekliyor:
Apple Tasarım Ödüllü’ oyunumuz Oddmar’dan ve hyper-casual sektöründeki 10 milyon indirme alan Hand Strike’tan edindiğimiz bilgi ve tecrübeyi daha da arttırmak istiyoruz.
Her gün büyümekte olan bu pazarda rekabetin fazla olması bizi her zaman bir üst noktayı hedeflemeye itiyor. Biz de her sene edindiğimiz tecrübelerimiz ile kendimizi geliştirerek, ekibimizi büyüterek, güncel trendleri takip ederek ve kendi limitlerimizi zorlayarak hep bir üst sıraya yerleşmeye çalışıyoruz.”
Oddmar, Türkiye'nin ilk Arcade oyunlarından
Geçtiğimiz yıl en çok indirilen oyunlardan biri olan Oddmar ile milyonlarca kişiye ulaşan şirket, 2022 yılı itibari ile ABD’den sonra Çin’e de yatırım yapmaya başladı. Türkiye’nin ilk Arcade oyunlarından Oddmar ile ilgili Taşkın: “ABD’deki Arcade ekibinden “Oddmar’ı Apple Arcade’de (Oyun aboneliği servisi) geliştirmek ister misiniz?” diye bir talep geldi. 4 aylık bir çalışma sonucunda Oddmar’ı Arcade’in bütün desteklediği cihazlarda detaylı test sürecine aldıktan sonra platformda yayınlanmaya hazır hale getirdik. Oddmar’ın 2018’de aldığı Apple Tasarım Ödülü sonrası 2021’de Türkiye’nin ilk Arcade oyunlarından biri olarak konumlanması bizim için çok gurur vericiydi. Bu konuda diğer birçok oyun geliştiricisine de ilham olduğumuzu düşünüyoruz” diye ekledi.
Türk oyun sektörünün tüm dünyada adını duyurması hakkında konuşan Taşkın, “Çok gurur verici bir durum. Bizim de bir hayal ile başladığımız bu yolda, öncü oyun stüdyolarından biri olmamız tarifi olmayan eşsiz bir duygu” diyor ve ekliyor. “Hedefimiz her sene Hand Strike gibi 3-4 oyun çıkarmak ve her oyunumuz ile milyonlara ulaşmak. Mobge olarak hem premium hem free to play oyunlar geliştirerek milyonların eğlenerek oyun oynamasını sağladık. Bundan sonra da paralel olarak oyunlar yayınlamaya devam edeceğiz.”
Küresel video oyun piyasasının hem en büyük hem de en fazla büyüme gösteren alanı olan mobil oyun dünyasında marka olarak önemli bir konumda olduklarından bahseden Masomo CEO’su Sertaç Pıçakçı “Newzoo’nun yayınladığı 2021 verilerine göre mobil oyun sektörü 93 milyar dolarlık hacmiyle küresel video oyun pazarının yarısından fazlasını oluşturuyor. Geçmişten günümüze geldiğimizde de mobil oyun sektörünün 2019-2024 yılları arasında yüzde 11,4’lük oran ile küresel oyun sektörünün büyümesinde lokomotif görevi görüyor. Masomo olarak sektördeki deneyimimiz bizi rakiplerimizden ayıran en önemli faktörlerden biri. Özellikle geçtiğimiz son 4 yılda global arenada elde ettiği deneyimler, büyüyen pazarın en rekabetçi şirketlerinden biri olmamızı sağladı. Ürün geliştirme, ürün yönetimi, tasarım, pazarlama, oyuncu yönetimi gibi alanlarda dünya standartlarının üzerinde işler çıkarabilme yeteneği kazanmak uzun zaman alan işler. Kendi kaynaklarımız ile elde ettiğimiz deneyime ek olarak 2019 yılında dünyanın en büyük oyun şirketlerinden Miniclip ile bir anlaşma imzaladık. Bu yüzden Masomo, kendisini küresel oyun pazarının önemli bir oyuncusu olarak görüyor” diyor.
Pandemi süreci pazarın büyümesini sağladı
Pandemi süreci global mobil oyun sektörünü olumlu bir şekilde etkilediğine değinen Pıçakçı: “Bu süreçte zaten oyun oynayan kitle daha fazla oynarken daha önce oyun dünyasına hiç adım atmamış kitle de ilk defa mobil oyunları deneyimlemeye başladı. Bu durum da pazarın büyümesini sağladı” diye ekliyor.
Kafa Topu 1 oyunu ile yakaladıkları başarıyı Kafa Topu 2 oyunu ile global bir alana ve geniş kitlelere taşıyan şirket, geçtiğimiz yıl hayata geçirdikleri Basketball Arena oyunu ile başarılarına devam ediyor. Pıçakçı: “Bu oyunu, basketbolun diğer ülkelere göre daha fazla birincil spor olarak karşılandığı Amerika ve bazı Avrupa ülkelerini hedefleyerek oyuncuların beğenisine sunduk. Lansman çalışmaları kapsamında ise Mr. Beast gibi ABD’nin en büyük ve önemli Youtuber’larını kullanarak çok büyük bir pazarlama kampanyası yürüttük” diyor.
2022’yi mobil oyuncular için çok farklı deneyimlerin yaşanacağı yılların başlangıcı olarak gören Pıçakçı:
2022 yılının büyük bir bölümünü Kafa Topu 2 ve Basketball Arena’nın daha iyi bir deneyim sunabilmesi için kullanacağız. 2022 yılı geçtiğimiz yıllara göre daha düşük ama yine de büyüme ile geçecek bir yıl olacak.
Bilgisayar ve konsol oyunları alanında çok başarılı olan Take Two’nun mobil oyun alanında çok ciddi başarılar elde etmiş Zynga’yı satın alması konsol ve mobil oyunlarının daha da fazla birbirine yaklaşmasını sağlayacak” diyerek sözlerini tamamlıyor.