Her yıl, dev şirketler tarafından binlerce ürün piyasaya sürülüyor ancak bunların sadece %3'ünden daha az bir kısmı çok başarılı olabilecek kadar satıyor. Geri kalan %97'lik kısım ise ürünün türüne ya da arkasındaki işe bakılmaksızın batma potansiyeline sahip. Sony'den Apple'a, Microsoft'tan Ford'a kadar birçok büyük şirketin bazı ürünleri hayal kırıklığı yarattı. İşte onlardan bazıları:
0. 1957 — Ford Edsel
Bill Gates'in en çok bahsettiği pazarlama başarısızlığı Edsel'in başarısız olmasıdır. Edsel kelimesi bile artık pazarlama başarısızlığı ile eş anlamda kullanılmaya başlanmıştır. Ford bu modeli için 1957 yılında 400 milyon dolar yatırım yaptı ancak Amerikan halkı daha küçük ve daha ekonomik bir araç istediği için Ford Edsel macerası fiyaskoyla sonuçlandı.
0. 1975 — Sony Betamax
1970'lerde VHS ve Betamax arasında evde video formatında savaş yaşanıyordu. Sony patentini kimseyle paylaşmadığı Betamax kasetlerini satmaya başladığında rakibi ise her isteyene üretim lisansı vererek VHS formatını satmaya başladı. Kısa zamanda çokça partner bulan JVC piyasayı ele geçirdi. Bunun üzerine kasetleri elinde patlayan Sonya fiyaskoya uğramış oldu.
0. 1993 — Apple Newton
Newton adlı tablet şimdilerde Dünyanın en değerli şirketlerinden biri olan Apple'ın eskiden geçirdiği kötü günlerin bir örneği. Forbes dergisine göre Newton'un Apple'ın elinde patlamasının birkaç nedeni var. Fiyatı 700 dolardı ve 8 inches boy, 4.5 inches genişlik gibi devasa boyutlara sahipti. Ayrıca el yazısı tanıma sistemi o kadar kötüydü ki, ünlü Simpsons serisinin bir bölümünde dalgası bile geçilmişti.
0. 1995 — Nintendo Virtual Boy
Nintendo'nun Virtual Boy'u o zamanlar herkesin yabancı olduğu sanal gerçeklik teknolojisiyle geldiğini iddia ediyordu. Ancak Virtual Boy gerçeği dışında vaat ettiği şeyden tamamen farklıydı. Oyunlar, siyah ve kırmızı kâbuslardan biraz daha fazla, düşük çözünürlüklü grafik ve oyunlarla standart bir oyun konsoluna daha uygun olmuştu. Nitekim Virtual Boy 1 milyonun altında bir satış rakamına ulaştı ve Nintendo tarihinin en büyük hayal kırıklığı oldu.
0. 2006 — Microsoft Zune
Zune iPod'u devirmek için üretilmişti ancak beceremedi. Micosoft'un eski yöneticilerinden Robbie Bach bu durumu şöyle açıklıyor: Dürüst olmak gerekirse yeterince cesur değildik ve Apple'ı çok da kötü olmayan bir ürünle kovalamaya karar verdik. Ancak Apple'ın peşinde koşmaktan özgün bir ürün ortaya koyamamıştık. Yani müşterilere, "ovvv Microsoft'un yeni ürünü çok iyi, gidip alacağım onu" dedirtebilecek bir ürün üretemedik.
0. 2013 — Facebook Home
Facebook, Home'u şöyle tanımlıyor: "Home ile telefonunuzdaki her şey daha arkadaş canlısı hale gelir. Telefonu açtığınız andan itibaren düzenli olarak arkadaşlarınızın fotoğraflarını ve gönderilerini görürsünüz. Ana ekranda çıkan bildirimler ve temel uygulamalarınıza hızlı erişim sayesinde hiçbir şeyi kaçırmazsınız. Ayrıca diğer uygulamaları kullanırken bile arkadaşlarınızla sohbet etmeye devam edebilirsiniz." Yani Facebook 'Home' ile telefonunuzun ana ekranı olmayı denedi ancak başarılı olamadı. Çünkü 'Home' fanatik kullanıcılar için geçerli olabilecek bir şeydi. Onun dışında diğer kullanıcıların pek ilgisini çekmedi. Ayrıca çok fazla veri ve batarya harcıyordu.
0. 2016 — Samsung Galaxy Note 7
Geçen sene teknoloji dünyasının en büyük fiyaskolarından biri yaşandı. Samsung'un çok büyük umutlarla piyasaya sürdüğü Galaxy Note 7'de bataryasında oluşan problemlerden dolayı patlamalar yaşandı. Bunun üzerine Samsung Note 7'leri tamamını geri çağırmak zorunda kaldı ve cihaz uçuşlarda tamamen yasaklandı.
Kaynak: thisisinside
0. 2006 — HD-DVD
Sponsorluğu Toshiba tarafından sağlanan yüksek çözünürlüklü HD-DVD formatı 2006 yılında piyasaya sürüldüğünde DVD'nin varisi olması bekleniyordu. Ancak çok kısa bir süre sonra piyasaya sürülen Blu-Ray grubu format savaşını kazandı ve piyasayı ele geçirdi. Böylece HD-DVD serüveni fiyaskoyla sonuçlandı.
0. 2008 — Google Lively
Second Life oyununu mutlaka duymuşsunuzdur. Hani şu yapabileceklerinizin sınırı olmayan özgür ve sınırsız bir dünyayı anlatan oyun. Google da bu oyunla rekabet etmek zorunda olduğunu hissetti ve 2008 yılında Google Lively'i piyasaya sürdü. Ancak hiçbir açıdan Second Life'ın yanına yaklaşamadı ve 1 yıl sonra oyunu piyasadan kaldırmak zorunda kaldı.
0. 2011 — HP Touchpad
HP 2011 yılında ürettiği Touchpad ve mobil işletim sistemi WebOS'u piyasada sadece 1.5 ay tutabildi. Hiçbir açıdan iPad'i alt edebilecek bir cihaz değildi. Raflarda kaldığı 49 gün boyunca Best Buy için sadee 25 bin adet satabildi. Dokunmatik ekranı aslında hiç de fena değildi. Tamam kenarları çok sertti ancak ilerideki günlerde düzeltilebilirdi. Satmamasının nedeni iPad hariç diğer tabletlerdeki gibi özgün hiçbir yanının bulunmamasıydı.